Z-generasie wys dat hulle ʼn gesonde spaarkultuur ontwikkel

Sondag, Desember 11th, 2016

ʼn Verbasend groot getal werkende jongmense tussen 18 en 23 jaar neem ʼn verantwoordelike benadering tot geldbestuur aan, sê die Ou Mutual Spaar- en Beleggingsmonitor.

 

Die Monitor, wat die verskuiwings in die finansiële standpunte van Suid-Afrika se werkende metropolitaanse bevolking volg, het gevind dat 77% van Z-generasierespondente ʼn bonus van R10 000 sal gebruik om skuld af te betaal (28%) of om óf korttermynbeleggings (33%) óf langtermynbeleggings (16%) te maak.

 

“Nog 14% het gesê hulle sal dit uitgee en die meerderheid het bevestig dat hulle duur handelsmerkartikels geniet en selfvertroue daaruit put,” sê Ou Mutual se navorsingsbestuurder, Lynette Nicholson.

 

“Hoewel die meeste hulle nog nie tot formele spaar verbind het nie omdat hulle glo dat hulle nog te jonk is of nie genoeg verdien nie, behoort 34% reeds aan ʼn pensioen- of voorsorgfonds, en 21% het in aftreeannuïteite belê. Omtrent 28% het ʼn begrafnispolis, 26% het kontantspaargeld in die bank, 25% het risikodekking en 12% het effektetrusts.”

 

In hierdie opsig volg Suid-Afrika se Z-generasie die wêreldwye neiging. ʼn Studie in Junie 2015 deur die VSA-gebaseerde T Rowe Price het gevind dat die Z-generasie oor die algemeen goeie finansiële gewoontes het.

 

Ons Z-generasie se gemiddelde inkomste is R8 900 per maand en hoewel min met hul huidige finansiële status tevrede is, is 85% optimisties oor die toekoms.

 

Nicholson voeg by: “Die meeste het hul finansiële kennis van hul ouers en vriende gekry, maar net 40% voel dat hul kennis voldoende is en net 41% sê hulle bestuur hul finansies goed. Dit beklemtoon die deurlopende behoefte aan deskundige finansiële opvoeding vir hierdie generasie.”

 

Wat nie verbasend is nie, is dat elektroniese en digitale produkte hoog op hul lys van aankoopprioriteite is en om in staat te wees om dit te kan bekostig motiveer 84% van dié wat spaar. Spaar vir huishoudelike toestelle en meubels is hul tweede spaarprioriteit (63%), met spaar vir ʼn kar in die derde plek (43%).

 

ʼn Oorweldigende 95% is gemaklik met die gebruik van digitale toestelle en 84% hou daarvan om die tegnologies mees gevorderde produkte te gebruik wat beskikbaar is. Ongeveer 72% verkies om soveel transaksies as moontlik aanlyn te doen.

 

Nicholson glo dat die “opkoms van hierdie generasie se pragmatiese finansiële uitkyk saam met hul openheid vir verandering veel goeds inhou vir die toekoms”.

 

 

Ander Artikels

Afdwing van verbruikersregte deur die howe: Gebruik eers ander remedies
Justine Krige   Artikel 69 van die Wet op Verbruikersbeskerming (Wet 68 van 2008 [CPA]) sit ʼn verskeidenheid statutêre remedies uiteen vir die afdwing van verbruikersregte ingevolge die CPA. Dit sluit in die indien van ʼn klagte by die Nasionale Verbruikerskommissie (Kommissie), die verwysing van ʼn dispuut na die Verbruikerstribunaal (Tribunaal), of om ʼn bedryfsombudsman […]
Wie mag waar parkeer in ʼn meenthuiskompleks?
Vraag: “In die deeltitelskema waar ek woon is daar ʼn konstante gebaklei en gestry oor wie waar mag parkeer en wie verantwoordelik is vir die instandhouding van parkeerplekke. My vraag is: wie besluit watter dele van die skema vir parkeerplekke toegeken word, wie dit mag gebruik en wie dit moet in stand hou?” Antwoord: Wat […]
Moenie vanjaar val vir hierdie belastingslenters nie
Lede van die publiek ontvang dikwels ewekansig vals e-posse wat nagemaak is om te lyk asof hulle deur die SAID gestuur is, maar wat in der waarheid vals e-posse is wat daarop gemik is om niksvermoedende belastingbetalers uit te lok om persoonlike inligting, soos bankrekeningbesonderhede, te onthul. Voorbeelde sluit in e-posse wat skyn afkomstig te […]
1 2 3 150