Klein aantal SA verbruikers kry hulle gratis kredietverslag

Maandag, Mei 9th, 2016

Minder as 5% van Suid-Afrikaanse verbruikers gebruik die wetgewing wat hulle daarop geregtig maak om elke jaar hulle kredietverslag gratis van enige kredietburo te verkry.

Syfers van die Nasionale Kredietreguleerder het aan die lig gebring dat slegs ongeveer een miljoen van die 22,8 miljoen kredietaktiewe verbruikers in die land gebruik gemaak het van hul reg om toegang tot hul gratis kredietverslag te kry.

Baie mense kontroleer hul kredietverslae eers as dit te laat is – byvoorbeeld nadat die krediet waarvoor hulle aansoek gedoen het om ’n huis of ’n kar te koop, afgekeur is. Dikwels kan hulle dit nie verstaan nie, veral nadat hulle seker gemaak het hulle leef binne hul vermoë, dat hulle nie te veel skuld het nie en elke maand die volle bedrae wat op hul rekenings verskuldig is, betyds betaal het.

Hoewel die besluit om krediet toe te staan of nie, nie berus by die kredietburo wat die kredietverslag opstel nie, word hierdie verslag deur kredietverskaffers gebruik –banke, kleinhandelaars, selfoonmaatskappye, ensovoorts – wanneer ’n verbruiker aansoek doen om krediet of om ’n rekening te open.

Die kredietverskaffer gebruik die inligting in die kredietverslag om die aansoeker se kredietwaardigheid te evalueer en volgens sy eie kriteria te besluit of die aangevraagde krediet toegestaan word of nie of om ’n kleiner bedrag toe te staan – en teen watter rentekoers.

Gereelde ondersoek van verbruikers se kredietverslae sal hulle in staat stel om te kontroleer dat al die inligting daarin akkuraat is. Daar kan soms foute of punte van dispuut in wees. Byvoorbeeld, vir die kwartaal geëindig Desember 2014 is 22 822 dispute aanhangig gemaak oor inligting op verbruikers se kredietrekords.

Hierdie dispute was dalk niks ernstiger as ’n naam- of adresfout nie, maar sommige kon wel veel ernstiger gewees het, soos onakkurate aanduiding van betalings wat gemaak is.

Gereelde ondersoek van verbruikers se kredietverslae kan hulle ook betyds waarsku dat hulle dalk die slagoffers van identiteitsdiefstal is, met die identiteitdiewe wat yslike bedrae skuld in die verbruikers se naam maak.

Enigiemand wat sy gratis kredietverslag kry en ongelukkig is oor moontlike foute of teenstrydighede, kan die kredietburo kontak wat die verslag uitgereik het en ’n dispuut verklaar.

Hy of sy moet dan die kredietburo voorsien van soveel moontlik stawende dokumantasie as moontlik – kwitansies of ander bewyse van betaling. Die buro sal ondersoek instel en die verbruiker binne 21 dae van die uitkoms verwittig.

 

Bron: TransUnion

Ander Artikels

Skop vas en moenie onnodig koop nie
Anja van den Berg   Alles rakende jou supermark is bedoel om jou geld te laat bestee wat jy nie beplan het om te bestee nie, en selfs geld wat jy nie regtig hoef te bestee nie. Hoewel die meeste mense aan produkte dink in terme van die funksionele eienskappe daarvan – die instrumentele waarde […]
Agterbakse supermarktaktieke om jou onnodige goed te laat koop
Anja van den Berg   Het jy al ooit aanvaar dat iets ʼn winskoop is net omdat die prys in rooi geskryf is? Of besluit om daardie duur handsak of aktetas te koop omdat jy daarvan oortuig was dat jy dit verdien? Of ʼn hand vol ongesonde snoepgoed van die impulsrak gegryp terwyl jy toustaan […]
OTM-kaartruilslenters neem toe: Let op hiervoor!
Die Suid-Afrikaanse Bankrisiko-inligtingsentrum (Sabric) waarsku die publiek om op die uitkyk te wees te midde van die hoë voorkoms van OTM-kaartbedrog in die land. Die groep het gewaarsku dat daar weer ʼn “kaartruil”-skelmstreek in Suid-Afrika voorkom en ʼn uiteensetting van die betrokke skelms se modus operandi gegee om die publiek teen hul metodes te waarsku. […]
1 2 3 152