Klein aantal SA verbruikers kry hulle gratis kredietverslag

Maandag, Mei 9th, 2016

Minder as 5% van Suid-Afrikaanse verbruikers gebruik die wetgewing wat hulle daarop geregtig maak om elke jaar hulle kredietverslag gratis van enige kredietburo te verkry.

Syfers van die Nasionale Kredietreguleerder het aan die lig gebring dat slegs ongeveer een miljoen van die 22,8 miljoen kredietaktiewe verbruikers in die land gebruik gemaak het van hul reg om toegang tot hul gratis kredietverslag te kry.

Baie mense kontroleer hul kredietverslae eers as dit te laat is – byvoorbeeld nadat die krediet waarvoor hulle aansoek gedoen het om ’n huis of ’n kar te koop, afgekeur is. Dikwels kan hulle dit nie verstaan nie, veral nadat hulle seker gemaak het hulle leef binne hul vermoë, dat hulle nie te veel skuld het nie en elke maand die volle bedrae wat op hul rekenings verskuldig is, betyds betaal het.

Hoewel die besluit om krediet toe te staan of nie, nie berus by die kredietburo wat die kredietverslag opstel nie, word hierdie verslag deur kredietverskaffers gebruik –banke, kleinhandelaars, selfoonmaatskappye, ensovoorts – wanneer ’n verbruiker aansoek doen om krediet of om ’n rekening te open.

Die kredietverskaffer gebruik die inligting in die kredietverslag om die aansoeker se kredietwaardigheid te evalueer en volgens sy eie kriteria te besluit of die aangevraagde krediet toegestaan word of nie of om ’n kleiner bedrag toe te staan – en teen watter rentekoers.

Gereelde ondersoek van verbruikers se kredietverslae sal hulle in staat stel om te kontroleer dat al die inligting daarin akkuraat is. Daar kan soms foute of punte van dispuut in wees. Byvoorbeeld, vir die kwartaal geëindig Desember 2014 is 22 822 dispute aanhangig gemaak oor inligting op verbruikers se kredietrekords.

Hierdie dispute was dalk niks ernstiger as ’n naam- of adresfout nie, maar sommige kon wel veel ernstiger gewees het, soos onakkurate aanduiding van betalings wat gemaak is.

Gereelde ondersoek van verbruikers se kredietverslae kan hulle ook betyds waarsku dat hulle dalk die slagoffers van identiteitsdiefstal is, met die identiteitdiewe wat yslike bedrae skuld in die verbruikers se naam maak.

Enigiemand wat sy gratis kredietverslag kry en ongelukkig is oor moontlike foute of teenstrydighede, kan die kredietburo kontak wat die verslag uitgereik het en ’n dispuut verklaar.

Hy of sy moet dan die kredietburo voorsien van soveel moontlik stawende dokumantasie as moontlik – kwitansies of ander bewyse van betaling. Die buro sal ondersoek instel en die verbruiker binne 21 dae van die uitkoms verwittig.

 

Bron: TransUnion

Ander Artikels

Wie betaal vir die vervanging van ʼn meenthuis-uitlaatpyp?
Vraag: Gee asseblief raad oor wie verantwoordelik sou wees vir die vervanging van ʼn uitlaatpyp in die kombuis van ʼn eenheid as dit deurgeroes het en aan die buitekant van die eenheid afgebreek het.   Antwoord: Eienaars is verantwoordelik vir die herstel en onderhoud van hulle eenhede en die beheerliggaam het dieselfde verantwoordelikheid met betrekking […]
Tipes kontantbeleggings
VASTE DEPOSITOREKENING ʼn Vaste depositorekening is ʼn tipe spaarrekening waar jy jou kontant vir ʼn spesifieke tydperk deponeer in ruil vir ʼn vaste rentekoers, wat gewoonlik hoër is as een wat jy uit ʼn gewone bankrekening sou ontvang. Tipies vereis vaste depositorekenings dat fondse in die rekening gelaat word tot die vervaldatum, met moontlike boetes […]
Voertuigfinansiering verduidelik
Tensy jy ʼn rekenmeester is, is voertuigfinansiering gekompliseerd. Weet jy hoe finansieringsbepalings werk? Is dit ʼn goeie idee om ʼn residu te neem?  Wat van die rentekoers – moet jy dit vas of gekoppel neem? Ons het met WesBank gesels vir hierdie beginnersgids oor die finansiering van die motorvoertuig van jou drome! Bereken hoeveel jy […]
1 2 3 161